Fagpolitisk arbeid
Norsklæreren
Bli medlem
Om tidsskriftet
Vitenskapelige artikler
LNU-kurs
Fagfornyelsen
Arrangementer og konferanser
Norskbokklubben
Om oss
Kontakt oss

«LNU er et møtested for idéutveksling og inspirasjon med likesinnede»
Eva Frisk, Frogn vgs.

«Å være medlem i LNU er god etterutdanning»
Øystein Jetne, Midtstuen ungdomsskole

Siste artikler

Featured
Mathisen: "Det er ikke kjærlighet. Det er sperm!". Tenåringsgraviditet i tre norske ungdomsromanar
Sjøhelle og Eiksund: Faglegheit, formidling, interaksjon. Ein modell for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget

Norskbokklubben

Featured
Mathisen: "Det er ikke kjærlighet. Det er sperm!". Tenåringsgraviditet i tre norske ungdomsromanar
Sjøhelle og Eiksund: Faglegheit, formidling, interaksjon. Ein modell for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget
Landslaget for norskundervisning
forside.jpg

Siste nytt
—

Nyheter og artikler
Norsklæraren 2-25
Norsklæraren 2-25
Foto Anita Melvold.jpg
LNU-kurs: Tematiske innganger til norsk på yrkesfag
Folke- og ministermøte i Tønsberg
Folke- og ministermøte i Tønsberg
Forfatter 2 Vibeke Sæther.jpg
LNU-kurs: Langlesing og temainnganger – hvorfor og hvordan lese langt og dypt i «distraksjonenes tid»
Se flere nyheter →

Norsklæreren
—

Nyheter og artikler
Mathisen: "Det er ikke kjærlighet. Det er sperm!". Tenåringsgraviditet i tre norske ungdomsromanar
Mathisen: "Det er ikke kjærlighet. Det er sperm!". Tenåringsgraviditet i tre norske ungdomsromanar
Sjøhelle og Eiksund: Faglegheit, formidling, interaksjon. Ein modell for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget
Sjøhelle og Eiksund: Faglegheit, formidling, interaksjon. Ein modell for undervisning i og vurdering av munnlege ferdigheiter i norskfaget
Bjellås og Norendal: I kva grad kan omsetjingsverktøy vere didaktiske artefaktar?
Bjellås og Norendal: I kva grad kan omsetjingsverktøy vere didaktiske artefaktar?
Brekke: "En skoleoppgave (...) ble starten på forfatterkarrieren i 2006" Kva type kunnskap kan lesaren utvikle i lesinga av forfattarpresentasjonar?
Brekke: "En skoleoppgave (...) ble starten på forfatterkarrieren i 2006" Kva type kunnskap kan lesaren utvikle i lesinga av forfattarpresentasjonar?
Tveit og Olsen: Lesere, ikke-lesere og litteraturformidlingens muligheter på yrkesfag
Tveit og Olsen: Lesere, ikke-lesere og litteraturformidlingens muligheter på yrkesfag
Lindtner og Skarstein: Tv-serien Maktas mange biter. Fiksjonsbrudd som virkelighetsbrudd som virkemiddel i en norskdidaktisk ramme
Lindtner og Skarstein: Tv-serien Maktas mange biter. Fiksjonsbrudd som virkelighetsbrudd som virkemiddel i en norskdidaktisk ramme
Alt fra norsklæreren →
Styret 2020-21.jpg

Bli medlem

Vi vil ha deg med på laget!

Les mer »

Norskbokklubben 1080-no frame.jpg

Norskbokklubben

 Hold deg faglig oppdatert med bøkene fra LNUs egen bokklubb 

Les mer »

 
 

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert om norskfaget.

Thank you!

Kontakt oss:
Epost: lnu@norskundervisning.no

Adresse
Landslaget for norskundervisning c/o Eva Kolsrud Vinde
Blåskjellveien 10 b
3133 Duken