Diesen, Harstad og Dagsland: Trøblete tenåringstematikk. Rapplyrisk posisjonering og tekstkompetanse i elev- og studentproduksjoner

Diesen, Harstad og Dagsland: Trøblete tenåringstematikk. Rapplyrisk posisjonering og tekstkompetanse i elev- og studentproduksjoner

even-bilde.jpg

Even Igland Diesen er førsteamanuensis i norsk ved NTNU. Han forsker på litterære og litteraturdidaktiske emner, særlig ulike former for sanglyrikk, og disputerte i 2018 på avhandlinga «Når vi svinger inn på Macern gjør vi det på ordentlig» – En studie i norsk raplyrikk.

Ola-Harstad (1).jpg

Ola Harstad er førsteamanuensis i norsk ved NTNU. Hans forskningsog undervisningsinteresser kretser rundt litteratur og filosofi. Harstad disputerte i 2018 med avhandlinga Mot en mindre litteraturlærer. En fremskrivning av problemet om litteraturlærerens bliven.

sindre_bilde.jpg

Sindre Dagsland er førsteamanuensis i norskdidaktikk ved Institutt for lærerutdanning ved NTNU. Han forsker på skrivedidaktikk, kreative skriveprosesser og estetiske arbeidsmåter i norsk- og musikkfaget.

Dette er en vitenskapelig artikkel publisert etter fagfellevurdering i regi av Norsklærerens vitenskapelige redaksjon.

Print Friendly and PDF
Harstad, Dagsland og Diesen: "Lysne" som lysning. Vestlandslyrikk og eksistensielt orientert litteraturundervisning

Harstad, Dagsland og Diesen: "Lysne" som lysning. Vestlandslyrikk og eksistensielt orientert litteraturundervisning

Innmelding i Norskbokklubben