Vitenskapelige artikler 2017

Vitenskapelige artikler 2017

I 2017 publiserte Norsklæreren hele 9 vitenskapelige artikler. Mangfoldet var stort: Alt fra barns bruk av rom i en bildebok til runeinnskrifter og SKAM om et ibsensk melodrama. Leserne kunne også bli oppdatert på forskning i norsk språkmangfold og nynorsk/bokmål i barneskolen og kritisk litteracy i norskfaget. Skjønnlitteratur for kosen, godmodige naturmennesker og norsklærerprofesjonen, var tema for andre vitenskapelige artikler. Les og la deg inspirere!

gratisography-259H.jpg
Dag skarstein: SKAM - eit ibsensk melodrama med didaktiske moglegheiter. NL1-17
Bente Janson, Hilde Traavik: God i både nynorsk og bokmål allereie på barnesteget. NL1-17
Eldar Heide: Det norske språkmangfaldet og opplæringa i norsk som andrespråk. NL3-17
Asbjørn Kolberg: De godmodige naturmennesker. NL4-17
Marte Blikstad-Balas, Marte Foldvik: Kritisk literacy i norskfaget. NL4-17
Karoline Kjesrud: Runer som identitære symboler og fagmiljøenes ansvar. NL4-17
Siri H. Ottesen, Aasfrid Tysvær: Skjønnlitteratur for kosen. NL4-17
John Brumo, Thomas Dahl, Lars August Fodstad: Norsklærer - en egen profesjon? NL4-17


Print Friendly and PDF
LNUs landskonferanse 2019

LNUs landskonferanse 2019

Vitenskapelige artikler 2016

Vitenskapelige artikler 2016